Content plus Google är lika med sant

SEO byra

Ranka högt med content marketing

Innehåll, bloggande, skriva för människor och robotar. Vad du än vill kalla det så är det viktigt att implementera det i din sida. Vi kallar det content marketing. Men det är inte så enkelt som att låta någon annan sköta jobbet åt dig – tänk över vad som skrivs och vem som skriver det åt dig. Gör du det på rätt sätt kan du komma långt – och ranka högt hos sökmotorerna!

SEO byra

När du tänker på content marketing så går tankarna säkert åt att erhålla trafik på alla möjliga sätt och då kanske du tänker att det bara är att sätta sig ner och skriva tills fingrarna blöder men det kan bli fel. Content marketing blir som bäst när den hanteras av SEO-bolag, menar Christian Rudolf på byrån TopDog. Varför, förklarar han närmare i videon nedan.

Men i korta drag så görs det 50 till 70 miljoner sökningar på Google varje dag – och det är enbart i Sverige. Dessa sökningar kan ses som frågor och ditt content måste vara svaren. Det säger ju något om hur viktigt det är att kunna analysera vad just du ska skriva om på din webbplats.

[VIDEO] https://topdog.wistia.com/medias/13cx75eknh

SEO-byrå

En SEO-byrå gör resan mellan sökarna av content och leverantörerna av content lättare. Genom att hålla innehållet som läggs upp relevant under en längre tid lockar du både nya besökare och behåller din rankning hos sökmotorn. Liksom du får återkommande besökare – långt fram i tiden.

Det finns fler metoder och knep att använda – i kombination med bra innehåll – för att ranka högre:

  • Olika verktyg kan hjälpa dig med exempelvis analyser, att hitta relevanta sökord eller att förse dig med felrapporter. Även saker som sättet du skriver en metabeskrivning eller namnger bilder på har betydelse.
  • Länkar, både inbound och outbound, kan hjälpa din sida att hamna högre upp i sökresultatet. Inbound innebär att du länkar från en del av din sida till en annan del och outbound betyder att du länkar från en del av din sida till någon annan, utomstående, sida.
  • Användarupplevelse som mobilvänlighet eller tillgänglighetsanpassning är verktyg som hjälper människor att använda din sida. Det nya webbdirektivet har till och med gjort tillgänglighetsanpassning till en lag för offentliga sidor, men det skadar aldrig att följa direktivet som en privat aktör.

I kombination med knep eller inte – oavsett är content marketing en marknadsföringsmetod som kräver sin research, planering och tid. Det är något som renodlade SEO-bolag vet och tillämpar. Och alltid värt att ha i bakhuvudet nästa gång du ser över din innehållsmarknadsföring.

Petter Hedman

Är passionerat Intresserad av Sökmotoroptimering och marknadsföring på Internet. Brinner för webben och arbetar med att få webbplatser att synas på Internet. Tycker du om denna webbplats och tycker att den ger dig värdefull information, så länka gärna hit.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *