Guldläge på nätet

Det är verkligen guldläge på nätet nu!

Magnus Bråth och Michael Wahlgren kommer ut med boken, Guldläge på nätet, i början av januari. Det är en lättläst och informativ bok om sökmotoroptimering. Jag har haft förmånen att få läsa den i förväg och kommer att recensera boken i början av januari, när den kommer ut ”på riktigt”.

Det är en smart titel på boken tycker jag: – Det är ju verkligen guldläge på nätet just nu. Det har varit det i flera år och nätet kommer att fortsätta att vara en riktigt bra marknadsföringskanal under många år framöver. Nätet kommer att utvecklas ytterliga och kommer förmodligen att ta än mer plats vad gäller marknadsföring totalt sett.

Guldläge på nätet
Guldläge på nätet

Boken – Guldläge på nätet handlar i stora drag om följande:

Sökordsanalys – samt andra former av analyser du bör göra för att själv få ett såpass bra utgångsläge på nätet som möjligt.

Onpage – Hur du skall bygga din sajt så bra du bara kan för att få de fördelar intern som du behöver ha när du skall gasa förbi konkurrenterna på Google. Det är i toppen av sökresultaten som trafiken/kunderna söker och det är där du bör placera dig. Då behöver du skapa en riktigt bra sajt för att kunna ta framskjutna positioner i toppen hos Google. Detta avsnitt förklarar hur du skapar ditt innehåll och arrangerar det för att få ut så mycket som möjligt av din egen sajt.

Länkstrategier – Hur du erhåller samt skapar de länkar som tar dig till toppen av Google. Boken tar upp flera användbara tips samt flera riktigt bra råd på hur du skall arbeta med dina länkar för att få ut så mycket som möjligt samt hur du skall göra för att stanna kvar i toppen av din bransch på Google. Det är ju en långsiktig strategi du bör använda dig av, så att du kan erhålla mängder med kunder till din sajt under flera år framöver.

”Guldläger på nätet” tar även upp sökmotoroptimering som bransch och du hittar saker som:

– Hur du arbetar med din lokala webbplats

– Hur du skapar ett vinnande koncept för stora bolag och vad du bör tänka på när det gäller att arbeta med företag som är på koncernnivå

– Vilka verktyg du skall använda dig av för att få ut statistik och vad du kan göra för att snabba upp dina processer inom SEO

– Vad du bör tänka på när du skall köpa in sökmotoroptimering

Boken är skriven av Magnus Bråth och Mikael Wahlgren.

Magnus Bråth

Magnus har arbetat med sökmotoroptimering i ca 10 år. Han har arbetat mycket utomlands och även i Sverige. Idag driver han eget företag, Brath AB som finns stationerat i Örnsköldsvik och snart även i Stockholm. Magnus har stor erfarenhet av svåra nischer och har arbetat med de allra tuffaste segmenten som finns inom SEO. Han är utan tvekan en av förgrundsfigurerna inom sökmotoroptimering och han arbetar mycket målinriktat vad han än tar sig för. En eldsjäl helt enkelt.

Michael Wahlgren

Michael Wahlgren var med och startade sökmotoroptimeringsbyrån Pineberry, där även Magnus tidigare jobbade. Pineberry är en ansedd spelare i Sverige vad gäller sökmotoroptimeringen och hjälper större och mindre företag att ta bra positioner på Google. Michael skriver på den ansedda webbplatsen Sökmotorkonsult.se om SEO.

I januari kommer jag som sagt att göra en recension av boken ”Guldläge på nätet”. Den är som sagt lättläst och mycket informativ. Detta var en försmak av vad du i stora drag kommer att kunna läsa om i boken.

Petter Hedman

Är passionerat Intresserad av Sökmotoroptimering och marknadsföring på Internet. Brinner för webben och arbetar med att få webbplatser att synas på Internet. Tycker du om denna webbplats och tycker att den ger dig värdefull information, så länka gärna hit.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *